Przeglądając internet, znalazłem bardzo fajną anegdotę. Zresztą sami ją przeczytajcie :)
Najsłynniejszy nasz szachista Akiba Rubinstein, znany był z tego, że nie zwracał wcale uwagi na to, z kim grał. Obchodziła go wyłącznie sama rozgrywka i problemy z nią związane: osoba partnera była dla niego sprawą drugorzędną. Czy przeciwnikiem jego był mistrz, czy fuszer na „fory” – Rubinstein grał zawsze z pełnym napięciem, nie odrywając oczu od szachownicy.
Pewnego dnia, podążając na rozgrywki odłożonych partii, Rubinstein spotkał znajomego. Ten po przywitaniu spytał go, z kim dziś dogrywa partię.
„Daję słowo, nie wiem – odrzekł mistrz.”
„Jak to? Nie wie pan, z kim będzie pan grał?”
„Nie wiem, mam kilka partii odłożonych”.
„W takim razie będzie pan musiał pytać sędziego – zauważył znajomy – Ale to będzie trochę kłopotliwe.”
„Dlaczego? – spytał Rubinstein – Po co mam pytać? Usiądę po prostu przy swojej partii... Pozycje proszę pana, pamiętam doskonale!...”
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Szachy (doświadczenia kulturowe dziedzictwa poprzez społeczno-osobistych interakcji i opowiadanie) to projekt, współfinansowany przez Komisję Europejską, który ma na celu integrację interdyscyplinarnych badań w personalizacji i adaptacyjności, Digital Storytelling, metody interakcji i narracja zorientowanych Mobile i rzeczywistości mieszanej technologii, z solidnej podstawy teoretycznej w museological, poznawcze i nauki nauczania.
OdpowiedzUsuńGłównym celem gry w szachy jest zbadanie, realizację i ocenę zarówno doświadczanie spersonalizowanych interaktywnych opowiadań dla zwiedzających obiektów kultury i ich Authoring przez kulturalnych ekspertów treści.